-Etter å ha kjørt en testperiode i høst har vi nå fått et velfungerende system for programmatisk kjøp av digital lyd. Det sier Head of Digital Sales i Bauer Media Hilde Skomsvold om det nye samarbeidet mellom Adform og Bauer.

Dato: 29/01/2021 Publisert av Bauer Media

Det er har vært en sterk vekst i konsumet av podkast og Skomsvold sier muligheten for kjøp av programmatisk lyd har vært etterspurt av markedet. Derfor er det nå en merkedag at vi kan levere et effektivt og presist annonseprodukt til våre kunder, sier Head of digital sales i Bauer.

 

Også i Adform er det store forventninger til avtalen. –Vi synes det er utrolig spennende å gi våre kunder tilgang på Bauer Medias varelager gjennom vår plattform, sier Marius Patrocollo i Adform.

 

-Programmatiske lydannonser vokser raskt i Europa og vi er optimistiske rundt hvilke muligheter dette vil åpne for både publisister og annonsører i Norge. Bauer har et spennende varelager og vi gleder oss til å utvikle partnerskapet i tiden fremover, sier Patrocollo.

 

Øker det digitale tilbudet

 

Hilde Skomsvold sier hun ser lyst på 2021 etter at hun i fjoråret opplevde godt vekst i annonseinnvesteringene.   -Vi ser lyst på 2021 når det gjelder økt omsetning i våre digitale kanaler. Interessen fra annonsørene er stor. Ved å åpne opp for programmatisk kjøp tilgjengelig gjør vi vårt varelager og vi gjør det enkelt for annonsører og byråer å kjøpe fra oss. Samarbeidet med Adform blir viktig for oss, sier Hilde Skomsvold.

 

Bauer Media lanserte 17 nye digitale radiokanaler og en rekke podkaster i 2020. I 2021 kommer vi til å tilby enda flere digitale tilbud på lyd. 9 nye digitale radiokanaler er allerede lansert i 2021.

 

Ta kontakt med Hilde Skomsvold for mer informasjon.

 

Les også hva Kampanje skrev om denne saken 28/01/21