Audio Advertising Insight

Som et av Norges største mediehus for lyd, har Bauer Media bred kompetanse innen historiefortelling med lyd.

 

 

Vi har ingen bilder å støtte oss på. Vi har ingen farger eller fine fonter. Vi har noe mye sterkere. Vi har lyd! Og vi vet hvordan vi skal bruke den!

Gjennom flere tiår med utvikling av radiokonsepter, radiokanaler og programmer har vi opparbeidet oss bred kompetanse innen historiefortelling med lyd som eneste virkemiddel. Felles for alle våre suksesser er innsikt og kunnskap før prosjektene settes ut i live. Vi bruker innsikt for å bli klokere, bekrefte og avkrefte. Som kunde av Bauer Media kan du nå få tilgang til denne kunnskapen og innsikten. Hvordan høres din merkevare ut? Hvordan kan du få lytteren til å se og føle det du vil, og på den måten oppnå best mulig effekt?

 


 

Vi tilbyr rådgivning innen bruk av lyd i markedsføring.

Med vår brede kompetanse hjelper vi selskaper, organisasjoner og merkevarer til å utvikle alle former for lydkonsept. Vi tilbyr alt fra innsikt, kreative idéer, rådgivning, innhold og produksjon. Vi hjelper deg med å utvikle gode lydkonsepter og annonsering som gir effekt, enten du er en annonsør som aldri har brukt lydmedier tidligere, eller en erfaren lydannonsør som vil ta lyden av merkevaren til nye høyder.

 


 

Lydannonser trenger ikke være dyrt for å ha effekt!

 
Kontakt oss nå

Ble synlig
av å bli hørt

 


 

Vi kan bidra med å konvertere etablerte reklamekonsepter til effektfulle lydkonsepter, samt å utvikle egne lydkonsepter, som produksjonsenhet, innsiktspartner eller totalleverandør.

 

Mangler du et konsept eller en idé som fungerer for lyd? Vi kan hjelpe deg å finne lyden av din merkevare, eller hjelpe deg å konvertere et visuelt konsept til lydkonsept.

 
 

  • Vi konverter visuell identitet til lydidentitet
  • Vi konverterer visuelle konsepter til lydannonser og konsepter
  • Vi lager mockups på hvordan kan min merkevare kan høres ut

 



 

 


 

Usikker på effekten av lydannonsering?

Vi tilbyr pretesting for å sikre at konseptet fungerer best mulig. Vi tilbyr også posttesting av kampanjer for å måle hvordan det kreative har fungert. Vi har gjennomført tester for en rekke kjente merkevarer. Testing gjør det enklere for våre kunder å ta gode valg, som sikrer best mulig avkastning på medieinvesteringen.

 























 


 

Våre eksperter hjelper deg

 

 

Lars Petter Berg
Lyddesigner

Lars Petter Berg har mer enn 20 års erfaring fra lydproduksjon. Han er blant landets aller best til å visualisere ideer og konsepter.

 

 

Sigurd Røsnes
Musiker

Sigurd Røsnes er musiker med flere internasjonale hits. Han har laget mange kommersielle lydlogoer og lydtrykk, blant annet Radio Norges lydlogo.

 

 

Niklas Norden
Research spesialist

Niklas Nordén er en internasjonal radiokonsulent med over 20 års erfaring innen research og programmering. Niklas har erfaringer fra markeder over hele Europa.

 

 

Svein Mellgren
Promotion

Svein Mellgren har bakgrunn som selger og redaksjonelt ansvarlig i P4-Gruppen og nå Radio Norge. Han har god forståelse for hvordan utvikle lydkonsepter som fungerer både redaksjonelt og kommersielt.

 

Anette Heier White
Markeds- og medieanalytiker

Anette jobber med markedsanalyse og innsikt. De siste 10 årene har hun jobbet i mediebransjen og gikk råd til annonsører om reklameutforming og reklameeffekt.

 

Kristoffer Vangen
Kommunikasjon og merkevarespesialist for lyd.

Kristoffer Vangen har over 20 års erfaring fra radio og lydproduksjon i hele Skandinavia. Han har vært involvert i lanseringen av mange radiokanaler i Norge, Sverige og Danmark.

 

 

 

Tre viktige elementer som vil hjelpe deg til suksess ved lydannonsering.

 

1. Definer lyden av merkevaren din.

Skap en tydelig lydidentitet som gjør deg lett å kjenne igjen, lett å huske og får frem de riktige følelsene hos lytteren.

 

2. Kontekstuell tilpasning.

Sørg for at annonsen er tilpasset miljø og plattform. Lag flere versjoner om mulig for å optimalisere effekten.

 

3. Kontinuitet.

Tørr å stå i konseptet over tid. Med godt forarbeid og kontinuerlig testing og justering vil du kunne skape et konsept som holder lenge, og kontinuitet er en av de aller viktigste suksessfaktorene.​

 


 

Ble synlig
av å bli hørt

 
Les suksesshistorier her

Vil du bli synlig
av å bli hørt?

 
Kontakt oss nå