Bauer Media fortsetter å bygge en sterk audioportefølje i Norge. Rett før sommeren lanserte Europas største kommersielle audioselskap hele 15 nye kanaler her til lands.

Dato: 07/08/2020 Publisert av Bauer Media

 

«Dette er 100% digitalt innhold, som ikke distribueres via DAB-nettet», sier programdirektør Kristoffer Vangen i Bauer Media. «Konsumet av lyd er og har vært økende i en lengre periode nå og det er vesentlig for oss å kunne tilby etterspurt lydinnhold on-demand, der lytteren er».

 

De nye kanalene består av helt nye merkevarer som eksempelvis Hot Country og Jazzradioen, samt en rekke sub-brands som Radio Norge 80s og Radio Rock Legends.

 

«Av de nye kanalene ser vi foreløpig at Bjelkes Jukebox, Radio Norge 80’s og Radio Rock Legends har høyest oppslutning. Kombinert med våre podkaster og en positiv utvikling på lyttingen på våre kringkastede kanaler kan vi tilby våre annonsører et stadig bedre dekningsprodukt. Med økt fokus på innhold distribuert via internett gir vi våre annonsører i tillegg bedre målrettingsmuligheter med riktig budskap til riktig øre, til riktig tid, på riktig sted, sier markeds- og analysedirektør Bjarte Øgrey.

 

I følge administrerende direktør Jim Receveur satser Bauer Media friskt i Norge.

 

«Fra å være et tradisjonelt radioselskap er Bauer Media nå først og fremst et audioselskap med kringkastet radio, en stadig økende portefølje av ettertraktede podkaster og et sterkt fokus og økende satsing på digital lyd», sier Receveur. «For mediekjøpere betyr dette at vi når ut til et stadig større publikum og nye målgrupper. Vi kan løse et større spekter av kommunikasjonsutfordringer for våre annonsører, være seg dekning, målgruppekjøp eller påvirkning gjennom influensere. Vi tilstreber å bli, og mener at vi er på god vei til, å bli en enda mer relevant samarbeidspartner for norske annonsører», avslutter Receveur.

 

For mer informasjon om Bauer Medias audiosatsing, ta kontakt med salgsavdelingen, Bjarte Øgrey eller Kristoffer Vangen.