Hva kjennetegner våre lyttere? Hvilke kanaler hører de på når de ikke hører på favorittkanalen sin? Hva betyr dette for deg som mediekjøper?

Dato: 06/05/2021 Publisert av Bauer Media

 

Radiomarkedet blir stadig mer fragmentert. Bare hos Bauer har vi nå hele 34 radiokanaler lyttere kan velge imellom. Blant våre 9 radiokanaler som sendes på DAB, har vi distinkte merkevarer med svært ulik profil og målgruppe. Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Norsk Pop og P-24-7 Kos er bare noen. Målsettingen vår er å ha sterke merkevarer som gjennom kanalnavnet tydelig skiller seg fra hverandre.

 

Jevnlig kartlegger vi lytterne våre. Hvem er de? Hva liker de? Hvilke kanaler høre de på? Funn fra siste undersøkelse, gjennomført av Norstat på vegne av Bauer Media, viser at det totalt sett er liten dobbeltdekning mellom våre mange kanaler.

 

Våre radiokanaler deler først og fremst lyttere med NRK-kanaler. Ta en Radio Rock-lytter for eksempel. Hvis han eller hun ikke hører på Radio Rock er det mest sannsynlig at han eller hun hører på NRK P1. Det samme gjelder Radio Vinyl-lytterne. Topp 40-lyttere lytter helst til NRJ eller P3 når han eller hun ikke velger Topp 40.

 

Når du kjøper reklameplass på radio hos Bauer Media, kjøper du som hovedregel run of network. Da er det viktig for deg å vite at vi har lav dobbeltdekning mellom kanalene våre. Du sitter igjen med en kampanje som når flere unike lyttere.

 

 

Er du nysgjerrig på hvordan reklame i kommersiell radio kan gi effekt for din merkevare?

Ønsker du å diskutere annonsemuligheter med oss eller få et skreddersydd tilbud?

Klikk her for å ta kontakt med oss for en uforpliktende prat.