For første gang deles Bauer Medias Merkevarepris ut, som del av ANFO Effektkonkurransen. Vinneren 2019 er Codan Forsikring.

Dato: 13/02/2020 Publisert av Bauer Media

 

Under prisutdelingen i ANFO Effekt på Wallmans 13. februar 2020 ble Bauer Medias Merkevarepris delt ut for første gang. «Prisen går til det ANFO-effektcaset som kan vise til de sterkeste merkevarebyggende resultatene gjennom langsiktig og konsistent markedsarbeid», forteller Bjarte Øgrey i Bauer Media. Juryen har bestått av Håvard Bakken i ANFO, Anette Heier White i Bauer Media og Bjarte Øgrey i Bauer Media.

 

Juryens begrunnelse:

Årets vinner av Bauer Medias Merkevarepris illustrerer på en fremdragende måte viktigheten av å både tenke kortsiktig og langsiktig i markedsarbeidet. Caset viser til svært god effekt av å flytte fokus fra kun kortsiktige salgsaktiviteter til langsiktig, konsistent merkevarebygging. Spesielt imponerende er dette fordi vinneren opererer i en svært konkurranseintens bransje ofte preget av et kortsiktig fokus på pris. Juryen er imponert over den teoretiske tilnærmingen vinneren har lagt til grunn for utforming av optimal mediemiks og ikke minst evnen til å tørre å ta valget og stå i det over tid. Årets vinner er modig! Vi gratulerer en liten utfordrer i stor vekst – Codan Forsikring med Bauer Medias Merkevarepris.

 

I finalen sto det mellom tre meget sterke case:

  • Codan Forsikring – en liten utfordrer i stor vekst
  • Fra Statoil til Equinor – historien om å bytte navn på Norges største selskap
  • Skyr – 10 år med vekst

 

Vi gratulerer Codan Forsikring med Bauer Medias Merkevarepris!

 

For mer informasjon ta kontakt med Bjarte Øgrey eller Anette Heier White.