Freia Melkesjokolade

Et case for Freia Melkesjokolade som gikk totalt over 3 uker i 2016. Sammen med Freia laget vi radiospotter, redaksjonell forankring og digitale flater.

 

Freia ønsket et radiokonsept som støttet deres butikkampanje «Kom Kyra», hvor Norges befolkning kunne vinne en bunad ved å finne «gullbilletten» i utvalgte sjokoladeplater.

 

Vi hentet elementer fra butikkampanjen, og etablerte en aktivitet hvor Radio Norges lyttere måtte «Lokke for å vinne». Vi startet konseptet med å invitere en ekte budeie til Morgenklubben. Vi snakket om «det norske» og tradisjoner knyttet til lokking, og vinklet dette videre over til konkurransen on air. Her ba vi lytterne vise oss hvordan de ville ha lokket. Vi benyttet Morgenklubbens Facebooksider, hvor bidragene skulle postes med #minmorgenlokk. Det ble også etablert en konkurranseside med informasjon om aktiviteten.

 

Verbalt og i promospotter forklarte Morgenklubben hva lytterne måtte gjøre for å vinne og underveis presenterte de også utvalgte bidrag, og kåret daglig heldige vinnere av 2 kg. Freia Melkesjokolade. Siste konkurransedag trakk Morgenklubben hovedvinneren, som sammen med sjokolade, vant en bunad.

 

ROGER LØVSETH

Strategisk kundesjef

+47 419 10 002 roger.lovseth@bauermedia.no