Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Landkreditt Bank og Radio Norge gir folk sunt bankvett

Landkreditt Bank og Radio Norge gir folk sunt bankvett

For tredje år på rad har Landkreditt Bank vært hovedsponsor av skirennet Radio Norges «Hallingspretten». Linken mellom sunn livsstil og sunt bankvett har vært viktig og naturlig for banken å kommunisere overfor Radio Norges lyttere. Det var med bakgrunn i dette at Landkreditts Hallingsprettfond ble opprettet – og i år har vi delt ut mer enn 100 000 kroner sammen.

Roger Løvseth

Strategic Client Lead

Morgenklubben med Loven & Co har i samarbeid med Landkreditt Bank ukentlig gitt folk muligheten til å få et bidrag av fondet på hele kr 10 000,- til å kjøpe seg det de måtte trenge for å komme seg opp av sofaen og over dørstokkmila. Det har blitt delt ut bidrag til kitekurs, skiutstyr, fallskjermutstyr, treningsutstyr til en barnehage, løypeprep til et løypelag, kajakk og redningsvest, treningsutstyr til en gjeng med treningsvenner, slalomutstyr til en familie og kano.

Aktiviteten har fått en naturlig redaksjonell forankring med mye omtale i Morgenklubben, og har blant annet blitt promotert gjennom promospotter lest inn av Morgenklubben, omtalt i andre flater på Radio Norge, ukentlige poster på Facebook og gjennom egne spotter produsert av Landkreditt. I tillegg hadde Landkreditt Bank en egen aktivitet under skirennet Hallingspretten. Der ble to tilfeldige personer som gjennomførte rennet premiert med tilsammen kr 15 000,- i fondsandeler.

Lars Sæbø, digital salgs- og markedssjef i Landkreditt Bank er svært fornøyd med kampanjen:

«Gjennom Hallingsprettfondet får vi mye blest og omtale i Morgenklubbens sendinger over en lengre periode. Utdelingen av midler fra Hallingsprettfondet gir Morgenklubben positivt og relevant innhold, som igjen setter Landkreditt Bank i en positiv kontekst for Radio Norges lyttere. Aktiviteten knytter Landkreditt Bank opp mot sunt bankvett på en positiv måte og som annonsør mener vi aktiviteten gir oss mye større effekt enn hva en ordinær annonsekampanje kunne fått til alene.»

Ønsker du å vite med om dette caset eller hvordan radio ellers kan løse dine kommunikasjonsutfordringer? Ta kontakt med Roger Løvseth.

Roger Løvseth

Strategic Client Lead
+47 41910002