Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Stå opp for Norge under OL med RiksTV og Morgenklubben

Stå opp for Norge under OL med RiksTV og Morgenklubben

Under vinter-OL 2018 ønsket RiksTV å kommunisere at deres RiksPakke gjør det enkelt å se OL – uansett hvor man er og til alle døgnets tider.

Roger Løvseth

Strategic Client Lead

Budskapet var spesielt relevant fordi vinter-OL ble avholdt i Sør-Korea, og øvelsene i stor grad ble avholdt på natten og tidlig morgen her i Norge. Kommersiell radio ble valgt som en viktig del av mediemiksen i denne kampanjen.

Gjennom et redaksjonelt forankret konsept hos Morgenklubben på Radio Norge, oppfordret vi lyttere til å melde seg på og legge igjen sitt telefonnummer på våre konkurransesider. Tidlig hver morgen ringte Morgenklubben til en tilfeldig lytter, som måtte ta telefonen for å vinne ett års abonnement på RiksPakken fra RiksTV, og dermed være klar for å se OL uansett når på døgnet øvelsene gikk. Aktiviteten skapte en naturlig link til det kommersielle budskapet, og premien ga oss en grunn til å fremheve fordelene med RiksPakken, også i redaksjonell tid.

Konkurransen ble postet til Morgenklubbens over 200 000 følgere på Facebook og promotert med daglige redaksjonelle promospotter (lest av Morgenklubben). Aktiviteten ble avviklet og promotert LIVE on-air av Morgenklubben og i Formiddagssendingen på Radio Norge. All promotering skulle føre lytterne til konkurransesiden, sjekk ut siden her!

Ønsker du mer informasjon om hvordan radio kan løse dine kommunikasjonsutfordringer? Ta kontakt med Roger Løvseth.

Roger Løvseth

Strategic Client Lead
+47 41910002