Bauer Media fortsetter satsningen på podkast og oppretter en helt ny stilling som kommersielt ansvarlig.

Dato: 13/02/2020 Publisert av Bauer Media

 

Jannikke Holtlund er ansatt i stillingen og skal jobbe med den kommersielle utviklingen til alle Bauer Medias  podkaster. Hun vil jobbe tett med Nikoline Haugen som har det redaksjonelle ansvaret for podkast-satsningen.

 

Kommersiell direktør i Bauer Media Hilde Skomsvold er fornøyd med å ha fått kapret Holtlund. «Med Jannikke på laget er jeg sikker på at vi vil lykkes i målet om å øke inntjeningen og lønnsomheten til podkastene våre», sier Skomsvold. «En stadig større del av folks mediekonsum skjer via lyd, og digitaliseringen vi nå står midt oppe i gjør at vi kan skreddersy annonseprodukter på brukernes vilkår», legger hun til.

 

Jannikke Holtlund kommer fra stillingen som innholdsprodusent i det Amedia-eide byrået Spray. Hun har tidligere også jobbet i både Dagbladet, Aller og Amedia. «Jeg gleder meg til å lage sterke og kreative konsepter sammen med annonsørene», sier Holtlund som starter i jobben 2. mars. «Både på radio og i podkastuniverset har Bauer Media allerede en rekke spennende profiler som både nye og eksisterende annonsører vil få glede av», tror Holtlund.