Lyd skaper følelser, og følelser er viktig for merkevarer. Men hvordan kommunisere kun ved bruk av lyd?

Dato: 10/04/2019 Publisert av Bauer Media

 

Lyd er viktigere enn noen gang. Det konsumeres mer lyd og mindre tekst. I tillegg ønsker flere og flere seg bort fra skjerm. Samtidig står vi midt i en rivende utvikling innen stemmeteknologi. Svært få annonsører har en strategi for hvordan lyden av merkevaren skal være. Men lyd har en enorm påvirkningskraft på oss mennesker. Lyd påvirker oss både fysiologisk og psykologisk. I følge forskere kan lyd til og med påvirke hvordan mat smaker og vi vet at lyd påvirker vår adferd.

 

I Bauer Media har vi lang erfaring i å kommunisere med lyd. Vi har også et sterkt ønske om at annonsører vi jobber med skal få dra nytte av vår kunnskap. Vi deler gjerne tips til hva merkevarer bør tenke på når de skal kommunisere med forbrukere kun ved hjelp av lyd.

 

Ta kontakt for en prat eller en workshop rundt lyd!