I samarbeid med ANFO – Annonsørforeningen har Bauer Media laget en podkastserie om bruk av lyd i markedsføring.

Dato: 29/06/2021 Publisert av Bauer Media

 

Lyd er et av de mest undervurderte virkemidlene vi har i kommunikasjon og markedsføring. Derfor ønsket vi å belyse nettopp bruken av lyd i markedsføring. Episodene ledes av Trygve Tellefsen i ANFO og belyser følgende tema:

 

  • Hva sier den ferske Podrapporten om folks forhold til lyd og podkast?
  • Hvordan bruker merkevarer lyd i sin virksomhet?
  • Hvordan bør en podkast være?
  • Hvem kan lage podkaster?
  • Og hvordan blir fremtiden?

 

Episode 1 – Den ferske podrapporten: Den første episoden tar for seg den ferske Podrapporten. Kristoffer Vangen fra Bauer Media og Elnaz Esmailzadeh fra Schibsted svarer på spørsmål om resultatene fra undersøkelsen.

 

Episode 2 – Lyd og merkevarer: Den andre episoden handler om merkevarer. Vi inviterte Mathias Disen fra DNB til å snakke om lyd og merkevarer. DNB har brukt lang tid på å utvikle sin lydidentitet, og bruker den aktivt, både internt og eksternt. Hva gjør andre merkevarer? Hvilken rolle spiller lyd for merkevaren? Mathias svarer også på spørsmål om lyd som virkemiddel, og vi får mange gode svar! PS. Er du nysgjerrig på DNBs lydlogo? Se HER

 

Episode 3 – Podkast som format: Den tredje episoden handler om podkast som format. Kan alle lage podkast? Hvordan blir markedet fremover, og hva med det kommersielle?

 

Takk for samarbeidet Trygve Tellefsen og Thomas Rønnerud i ANFO.

 

Klikk her for å høre på podkasten.