Det er flere som har utført en handling etter å ha hørt reklame i podkast i år enn i fjor. Det viser tall fra Podrapporten. I tillegg er det stadig flere som lytter til podkast.

Dato: 06/05/2021 Publisert av Bauer Media

 

Veksten fortsetter for podkast

Alle lytter mer til podkast. Og veksten ser ikke ut til å bremse. Nesten halvparten av de som i dag ikke lytter til podkast tror de vil gjøre det i fremtiden. Podkasts andel av det totale lydkonsumet er stabil. Podkast sto for 11% av lydkonsumet i fjor –  det gjør det også i år. Podkast legger seg på toppen av annet lydkonsum. Radio står fremdeles for den største andelen av det totale lydkonsumet.

 

Økt reklameeffekt i podkast

 Du som annonsør kan glede deg over økt effekt av reklame i podkast. Der er flere som sier at de har utført en handling (søke info, vurdere, anbefale, kjøpt) etter å ha hørt reklame i podkast i år enn i fjor. 15 – 29- åringene er i en særstilling. Over halvparten av disse har utført en handling. Resten kommer etter. Økningen er størst blant dem over 30 år.

 

Kommersiell radio og podkast gir deg et sterkere annonseprodukt

Både kommersiell radio og podkast kan gi god effekt alene for din merkevare. I Bauer anbefaler vi imidlertid en kombinasjon av lydmedier. Det er fordi du kjøper et sterkere og mer effektfullt annonseprodukt hvis du kjøper begge. Podkast og kommersiell radio utfyller hverandre på en smart og effektiv måte. Kombinert med kommersiell radio gir podkast deg økt dekning i alle aldersgrupper.

 

Er du nysgjerrig på hvordan reklame i podkast og kommersiell radio kan gi effekt for din merkevare?

Ønsker du å diskutere annonsemuligheter med oss eller få et skreddersydd tilbud?

Klikk her for å ta kontakt med oss for en uforpliktende prat.