I følge en helst fersk analyse av konsulentfirmaet Ebqiuity er radio den mediekanalen som best treffer de rette målgruppene, på riktig sted, til riktig tid. Dette er også den viktigste driveren blant markedsførere for valg av mediekanal.

Dato: 15/03/2018   Publisert av Bauer Media

 

 


 

Radiomarkedet i Norge er nå mer fragmentert enn noen gang. Hvor vi før hadde fem riksdekkende radiokanaler som rettet seg mot brede målgrupper, har vi i dag over tretti kanaler som retter seg mot mer eller mindre spissede målgrupper. Bauer Media Norge har åtte radiokanaler i vår kanalportefølje. I januar 2017 lanserte vi Topp 40. Kanalen programmeres mot aldersgruppen 15-34 år.  Siden lansering har kanalen utelukkende vært en suksess.

 

Utvikling Topp 40
Daglig dekning
2017 – ytd 2018

 

I januar 2018 lanserte vi Radio 1, som retter seg mot aldersgruppen 20 – 35 år. Radio 1 er en kanal som vi har store forventninger til. Sammen utgjør Radio 1 og Topp 40 en spennende kombinasjon med en svært attraktiv målgruppe. Ukentlig når du nesten 430 000 lyttere med disse to kanalene (snitt 2018).

 

Radioreklame er kanskje noe av det mest visuelle som finnes. Det er fordi bildene skapes i hver enkelt lytters hode. Du hører lydlogoen til Finn.no og ser kanskje for deg et bilde av en katt? Du hører Coca-Colas «taste the feeling» og ser kanskje for deg en forfriskende Coca-Cola? Ved å ta opp lydbilder fra reklamefilmer, enten de har går på TV eller nett, vil du på radio kunne holde liv i kampanjene dine og styrke «top of mind» i lang tid og på et tidspunkt hvor folk er på farta og butikkene er åpne.

 

Ønsker du mer informasjon om mulighetene på TOPP 40 og Radio 1? Ta kontakt med Kjell Ove Flemmen.