Kommersiell radio er den klare vekstvinneren i det britiske annonsemarkedet, med en vekst på hele 12,5% i Q1 2018, ifølge ferske tall fra Advertising Association/WARC Expenditure Report. Store globale merkevarer øker radioinvesteringene.

Dato: 7/8/2018 Publisert av Bauer Media

 


 

Veksten på 12,5% er den sterkeste på fire år for radio. Store radioannonsører har økt investeringen betraktelig. Eksempelvis har dagligvaregiganten Asda doblet radioinvesteringen sammenlignet med samme periode i 2017 og Sky har investert tre ganger så mye på radio i Q1 2018 sammenlignet med Q1 2017.

 

 

 

Siobhan Kenny, CEO i Radiocentre, mener de siste annonsetallene er et bevis på at en auditive revolusjon er i full sving. «Annonsører ser den positive effekten radio har for deres merkevarer og investerer deretter. Veksten for radio viser ingen tegn til å avta», sier Kenny.

 

Pressemelding Advertising Association/WARC

Pressemelding Radiocentre