Radio blir med oss på ferie, enten i bil, båt, på hytta eller på mobilen! Med mer penger å bruke og bedre tid til planlegging, samt lavere reklametrykk generelt, er sommermånedene en ideell periode for radioannonsering.

Dato: 14/06/2019 Publisert av Bauer Media

 

Vaner, inkludert medievaner, endres om sommeren. Folk er generelt mer avslappet og har bedre tid. Radioen er en følgesvenn i ferien, være seg i bil, i båt, på hytta eller på mobilen på stranda. Sommeren er også en periode hvor mange unner seg mer enn de normalt sett ville gjort på grunn av feriepenger og skattepenger.  Selv om dekningen naturlig nok går noe ned i sommermånedene (-10% i snitt de tre siste årene), går lyttertiden blant de som lytter opp. Reklametrykket er i tillegg lavere på sommeren, så annonsørenes budskapet står bedre ut enn i perioder med mer reklamestøy.

 

Kort oppsummert, sommeren er en ideell periode for annonsører å være på radio av flere grunner:

  • Lengre og mer avslappet lytting
  • Lyttere i kjøpsmodus med feriepenger og skattepenger på konto
  • Lavere reklametrykk gir mindre «clutter»
  • Radiolytting tar ikke ferie, men blir med på ferie!

 

Vi ønsker alle en god sommer og forsterker kampanjer med 15% ved økt investering i forhold til samme periode 2018.

Ta kontakt for et godt sommertilbud!