Nøyaktig tre måneder før julen ringes inn kan lyttere over hele landet glede seg over herlig julemusikk på P24/7 Juleradioen.

Dato: 10/09/2020 Publisert av Bauer Media

 

 

Bauer Media gjentar suksessen fra i fjor og lanserer P24/7 Juleradioen tidlig. Programdirektør Kristoffer Vangen er ikke bekymret for at julemusikken blir utvannet eller ødelagt av at den lanseres allerede 24. september.

 

Det er laget så mye fin og stemningsfull julemusikk som man egentlig kan høre på hele året. Men det kan nok hende de fleste lytterne vil komme til kanalen når snøen faller og lysene tennes i landets julegater, sier Vangen.

 

– Tall fra 2019 viser at over 350 000 lyttere hørte på Juleradioen i oktober. I november økte antall lyttere til over 700 000, før desember klokket inn over 1,6 millioner lyttere», forteller Anette Heier White, markeds- og medieanalytiker i Bauer Media.

 

Ettertraktet mediekanal for julebudskap

 

I fjor var blant annet DFDS sponsor av Juleradioen og brukte Juleradioens Facebookside aktivt for å promotere «Førjulscruise til København» gjennom hele høsten.

 

– Hvis du skal nå en målgruppe som er interessert i jul og det å kose seg i førjulstiden, treffer du dem på Juleradioen og på Juleradioens Facebookside, sier kreativ leder Svein Mellgren. Vi har aldri opplevd maken til respons på en aktivitet noen gang!

 

Flying Tiger Copenhagen var også sponsor av Juleradioen i 2019. Dette ble promotert med sponsoreksponeringer og i tillegg krysspromotert som avsender av Juleradioen på Bauer Medias andre radiokanaler. I tillegg ble det delt ut gavekort fra Flying Tiger med eksponering på radio og på Juleradioens Facebooksider.

 

Vil du sette ditt preg på førjulstiden?

 

Det er fremdeles noe ledig plass på Julekanalen. Ta kontakt med salg@bauermedia.no for å sikre deg en plass i et relevant og hyggelig miljø for alle julebudskap.