Vi styrker derfor nå salgsorganisasjonen med en dyktig Strategisk kundesjef. Rollen får ansvaret for å forvalte og utvikle en kundeportefølje på tvers av Bauer Media sine kommersielle kanaler. Stillingen innebærer salg og oppfølging av annonsører og deres samarbeidspartnere, samt medie- og reklamebyråer. Vi søker en engasjert og strukturert salgsperson med erfaring fra både kundeutvikling og nysalg innen mediebransjen.

Dato: 05/07/2021 Publisert av Bauer Media

 

Vi ønsker noen med relevant kompetanse innen både tradisjonelt og digitalt salg, og som sammen med resten av salgsorganisasjonen kan bidra til at Bauer Media fremstår som en attraktiv og relevant samarbeidspartner i et mediemarked i endring.

 

Stillingen gir meget gode muligheter for faglig og personlig utvikling, og rapporterer til Salgssjef.

 

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for salg til – og utvikling av – egen kundeportefølje
  • Identifisere og bearbeide potensielle nye kunder og segmenter
  • Planlegge, gjennomføre og følge opp egne salgsaktiviteter for å sikre at budsjettene nås
  • Utarbeidelse av tilbud, presentasjoner, kampanjer og rapporter til kunde og byrå
  • Delta i utvikling av salgs- og markedsstrategier, samt levere på disse
  • Bidra til økt salg i digitale kanaler, inkludert programmatisk salg
  • Være en rådgiver for annonsører og samarbeidspartnere
  • Samarbeide tett med støttefunksjonene i BM; analyse, planning, controlling m.m.
  • Sikre at selskapets CRM systemer er oppdatert med kundedata og -aktiviteter
  • Rapportering iht. fastlagte rutiner

 

Kvalifikasjoner:

  • 3-5 års relevant erfaring fra mediesektoren, med minst 2 års erfaring innen digitalt salg
  • God forståelse for utvikling og trender innen mediebransjen
  • Kan vise til godt samarbeid med mediebyråer, og et etablert nettverk
  • Dyktig innen strategisk salg, og med god forretningsforståelse
  • God kjennskap til innsiktsbasert salg og fokusert på å løse kundens behov
  • Tør å utfordre annonsører og byrå for å finne de beste løsningene
  • Kan vise til meget gode og dokumenterte salgsresultater
  • Kompetent bruker av MS Office og CRM systemer
  • Erfaring fra internasjonale salgsorganisasjoner er et pluss
  • Relevant høyere utdannelse (tilsvarende Bachelor eller Master nivå)

 

Personlige egenskaper:

  • Selgende, kommersiell og med gode relasjonelle ferdigheter
  • Strukturert og systematisk, jobber målrettet og planmessig
  • Engasjert og utviklingsorientert, tar initiativ og skaper fremdrift
  • Nyskapende og evner å tenke «utenfor boksen»
  • Stor arbeidskapasitet, og med sterk «egendrive»
  • Høy faglig og personlig integritet
  • Sterk på kommunikasjon og formidling av budskap
  • Behersker norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig
  • Sosial og med godt humør
  • Samarbeidsorientert og støttende, lagspiller
  • Engasjement og interesse for radio og musikk er en fordel

 

Vi tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et internasjonalt miljø
  • Del av en dyktig og kundefokusert salgsorganisasjon
  • Spennende merkevarer i vekst og utvikling, og en mulighet til å være med å videreutvikle radio og podkast sin posisjon i det norske markedet.
  • Engasjerte og hyggelige kolleger i moderne lokaler sentralt i Oslo.
  • Konkurransedyktige vilkår og ansattgoder

 

For mer informasjon om stillingen kontakt vår rådgiver Jon Dissen hos JP Cornerstone på mobil +47 900 37 900.