Vi skal nå styrke salgsorganisasjonen med en kommersiell Analyseansvarlig, og som skal sikre høy kvalitet i analyser og innsiktsarbeidet mot annonsører, byråer og partnere. Vi søker en kompetent og sterk fagperson, og som er dyktig til å presentere og kommunisere både internt og eksternt.

Dato: 05/07/2021 Publisert av Bauer Media


 

Rollen vil samarbeide tett med ledelsen, salgs- og programavdelingen, samt våre annonsører, medie- og reklamebyråer, i tillegg til eksterne leverandører av analysetjenester. Vi søker noen med erfaring fra markeds- og medieanalyse, og med god kjennskap til gjeldende målinger, verktøy og rapporter.

 

Stillingen gir gode muligheter for faglig og personlig utvikling, og rapporterer til Salgsdirektør.

 

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:

  • Fagansvar for kommersiell analyse og innsikt i Bauer Media AS
  • Ansvar for analyse av bransjer, markeder, annonsører, kampanjer og trender
  • Støtte salgsorganisasjonen med relevante markeds- og kundedata
  • Omgjøre analysedata til innsikt for bruk i salgs- og markedsarbeidet
  • Presentere og kommunisere funn til salg, kunder og byråer
  • Delta i både interne og eksterne møter, work-shops og seminarer
  • Etablere og utvikle gode relasjoner til mediebyråene og deres analyseavdelinger
  • Følge med på bransjeundersøkelser, -tall og -trender
  • Sikre at Bauer Media hele tiden er oppdatert på forbruker- og medietrender
  • Bistå med relevant og tidsriktig kommunikasjon ut til markedet
  • Ansvarlig for Bauer Media sine innsiktsverktøy, inkl. kontakt mot leverandører
  • Rapportering iht. både faste rutiner og ved ad-hoc behov
  • Samarbeide på tvers av Bauer Media mht. «best practice» innen kommersiell analyse

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant erfaring fra markeds- og medieanalyse i det norske markedet
  • God kjennskap til gjeldende analyser, målinger og rapporter innen media
  • Erfaring med effektmålinger (kampanjemålinger) og formidling av disse
  • Meget kompetent bruker av relevante analysesystemer og verktøy (Kantar Forbruker & Media, Nielsen PPM og AdIntel, MS Office).
  • Gode kontakter og etablert nettverk hos medie- og analysebyråer er en fordel
  • Erfaring fra internasjonale salgsorganisasjoner er et pluss
  • Relevant høyere utdannelse (tilsvarende Bachelor eller Master nivå)

 

Personlige egenskaper:

  • Analytisk, liker tall og evner å se trender og helhet
  • Strukturert og metodisk, jobber målrettet og planmessig
  • Kommersiell og med gode relasjonelle ferdigheter
  • Sterk på kommunikasjon og formidling av budskap
  • Proaktiv og tar initiativ
  • Evner å jobbe selvstendig, men er team orientert
  • Stor arbeidskapasitet, og med god leveranseevne
  • Behersker norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig
  • Engasjement og interesse for radio og musikk er en fordel

 

Vi tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et internasjonalt miljø
  • Del av en dyktig og kundefokusert salgsorganisasjon
  • Spennende merkevarer i vekst og utvikling, og en mulighet til å være med å videreutvikle radio og podcast sin posisjon i det norske markedet
  • Engasjerte og hyggelige kolleger i moderne lokaler sentralt i Oslo
  • Konkurransedyktige vilkår og ansattgoder

 

For mer informasjon om stillingen kontakt vår rådgiver Jon Dissen hos JP Cornerstone på mobil +47 900 37 900.